Resultaten
wo 26 feb 2020

Wildschieters maakt horeca online zichtbaar

Tom Doms woont al acht jaar op Strijp-S en is een vertrouwd gezicht op Strijp-S, ook bij ondernemers tijdens bijvoorbeeld activiteiten van Ondernemer-S.

Hij is een ervaren evenementenfotograaf en maakt met zijn bedrijf Wildschieters foto’s, video’s en aanverwante producten voor horecabedrijven. Binnenkort verhuist Wildschieters van een kantoorruimte in het centrum van Eindhoven naar het Klokgebouw. Wildschieters zal in deze nieuwe ruimte samen met social media marketingbureau Stay Awake samen content marketing voor horecabedrijven verzorgen.

Marketing ondergeschoven kindje

"Horecaondernemers zijn nog te weinig bezig met marketing en weten niet waar hun kracht ligt. Het is een ondergeschoven kindje, marketing wordt niet als waardevol gezien door veel horecaondernemers”, legt Tom uit. Terwijl goede marketing juist kan zorgen dat horecaondernemers meer gasten aantrekken. Tom legt uit dat het concept van een horecazaak vaak goed uitgewerkt is, in de vorm van een echte beleving als je in de zaak bent. Maar online is deze beleving vaak niet goed zichtbaar, het concept wordt online niet genoeg uitgedragen. “Wij zorgen ervoor dat mensen die de zaak online zien denken ‘dat ziet er gezellig uit, daar wil ik langs’”, vertelt Tom. Goede content marketing helpt horecabedrijven om zich te onderscheiden van de rest en daarmee veel gasten aan te trekken.

De Vooruitgang in Eindhoven

Een goed voorbeeld vindt Tom De Vooruitgang, op de markt in Eindhoven. Dat bedrijf is online goed vertegenwoordigd en laat goed zien waar het bedrijf voor staat. Je krijgt er als bezoeker van de website en social mediakanalen zin van om een bezoek aan de zaak te brengen. “Wildschieters heeft de beelden gemaakt die online gebruikt zijn. We zijn erg trots dat ze de Misset Horeca Gouden Apenstaart prijs gewonnen hebben, een toonaangevende prijs in de horeca”, vertelt Tom. De Vooruitgang gebruikt in de weekenden regelmatig de gespecialiseerde fotograaf van Wildschieters om het uitgaanspubliek vast te leggen.

Trend korte video’s

Tom geeft aan dat de trend is om korte video’s van 10-15 seconden te delen op social media. Snippets worden die korte video’s genoemd. “Je kunt je budget voor video beter verspreiden over meerdere korte video’s, dan één lange video te maken. Ondanks dat mensen snel verder swipen hebben ze dan toch een beeld van de sfeer in de zaak”. Wildschieters biedt een aantrekkelijk pakket met vier video’s aan. Ze komen dan twee uur langs om een bepaald onderwerp te filmen en editen daar vier video’s van. Bekijk de website voor meer informatie over dit pakket: https://wildschieters.nl/

Creatief het verschil maken

“Het mooiste aan Strijp-S is dat er allemaal gelijkgestemde mensen hun eigen ding doen, maar ook open staan om elkaar te helpen. Door de Brabantse nuchterheid en ontspannen sfeer bruist het gebied. Mensen kijken vaak naar Amsterdam, maar hier op Strijp-S in Eindhoven maken we echt het verschil op creatief vlak”, geeft Tom aan over zijn ervaring op Strijp-S. 

Meer info op de website van Wildschieters: http://www.wildschieters.nl/