Resultaten
ma 23 jan 2023

WAKKR merkburo gaat letterlijk op een hoger niveau te werk op Strijp-S

WAKKR merkburo is een creatief reclamebureau dat zich richt op het ontwikkelen van pakkende merkverhalen en sprekende campagnes. Na ruim 15 jaar in het Klokgebouw te zijn gevestigd, is het bedrijf verhuisd naar een locatie die aansluit bij hun groeiende ambities: je vindt WAKKR merkburo nu op de elfde verdieping van de het Veemgebouw.  Het kantoor in de optopping past volgens oprichter Niels Kersten perfect bij de toekomstplannen van WAKKR. “We zien de verhuizing als een nieuwe start en gaan WAKKR merkburo naar een hoger niveau tillen”, aldus Niels.

  

Een naam met een boodschap

De grondleggers van WAKKR zijn Niels Kersten en Guido Mutsaars. Zij hebben in het verleden samengewerkt bij een reclamebureau. Het creatieve duo besloot na een aantal jaar de stap te zetten naar een eigen onderneming: Aart & van Breensma. Die naam was afgeleid van de woorden art en brainstormen. Onder deze naam groeiden ze uit tot een eigentijds en fris merkburo. Niels: “In 2017 was het tijd voor een vervolgstap. We wilden een sterkere naam, een naam met een boodschap.” Toen ontstond WAKKR. “We richten ons met Wakkr niet alleen op de beeldvorming, maar ook op het creatieve aspect. We willen echt een boodschap overbrengen en ervoor zorgen dat mensen worden wakker geschud.” 

Kraken, maken en raken

WAKKR helpt bedrijven om hun boodschap, visie en doelstellingen op een mooie en goede manier over te brengen. “We maken merken morgen-proof”, vertelt Niels. Het positioneren van de diverse merken heeft telkens een andere aanpak nodig. Het team van WAKKR werkt met een eigen werkwijze. Ze kraken, maken en raken. In de eerste fase (kraken) wordt de boodschap, de positionering en de strategie bepaald. Vervolgens wordt alles uitgewerkt in woord en beeld in de conceptuele creatieve fase (maken). In de laatste stap (raken) wordt bepaald hoe de eindconsument het beste geraakt kan worden met de juiste mediastrategie en middelenmix.

Inspirerende locatie

Het merkburo is 15 jaar geleden gestart in het Klokgebouw, een mooie dynamische plek die ze volledig zelf hebben ingericht. Na al die jaren zijn ze uit hun jas gegroeid en was het tijd voor een volgende stap. De nieuwe ruimte van Veem Optopping past hier perfect bij. In de ‘Brands for Breakfast Club’, zoals WAKKR haar nieuwe inspirerende kantoor noemt, is een hoek van 20 m die van de vloer tot aan het plafond volledig uit glas bestaat. Bij helder weer kunnen ze tot Tilburg kijken. “Het is een inspirerende locatie, waar ook mede-merkmakers ‘Online Roots’ en ‘Rock the Boat’ hun creativiteit laten stromen. Voor ons allen een professionaliseringsslag én nieuwe prikkel. We zien het echt als een nieuwe start”, vertelt Niels.

  

Brands for breakfast

De mentaliteit en gedrevenheid die in de slogan ‘brands for breakfast’ schuil gaat, komt op de vrijdagochtend extra tot leven. Dan begint de club van bruisende merkmakers eerder aan de werkdag met een gezamenlijk inspiratiesessie. Een letterlijk ‘brands for breakfast’, waar nieuwe ontwikkelingen, kennis en inspirerende cases worden geserveerd. Externe vakidioten zijn ook van harte welkom om een ontbijtje mee te pikken, even in te pluggen en mee te werken. Wil jij meer weten over WAKKR? Eens sparren als professionals onder elkaar? Sluit dan een keer aan op vrijdagochtend. Als je het op tijd doorgeeft, staat er een ontbijtje klaar bij deze mooie club.