Resultaten
vr 12 feb 2021

Outfit-S helpt je aan een complete outfit, ook online

Het bedrijf van René Brouwers zat al heel wat jaren in de Urban Shopper onder de naam JOGG Jeans. Vanaf 2021 gaat het bedrijf verder onder de naam Outfit-S om te benadrukken dat het méér dan alleen stretchjeans verkoopt: shirts, truien, jassen, colberts én accessoires maken je outfit compleet zowel voor mannen, vrouwen als kinderen.

De trouwe groep klanten wordt online net zo goed geholpen als in de winkel op Strijp-S. “Ik geef graag advies via Whatsapp of e-mail en kan op afstand ook helpen om een nieuwe outfit samen te stellen”, vertelt René over hoe hij omgaat met de wisselende openingen momenteel.

Breed assortiment

De stretchspijkerbroeken in het assortiment van Outfit-S zijn al jaren een succes, ze worden in de volksmond ook wel jogging jeans genoemd omdat ze zo zacht zijn en lekker zitten. Mensen waarderen de fijne pasvorm en stijlvolle uitstraling. René verkoopt ze in veel verschillende kleuren en heeft een trouwe groep klanten die ze regelmatig koopt. Ook de t-shirts van Okimono zijn hardlopers in de winkel en sinds kort zijn de hoodies (capuchontruien) van Calpe Classica daar bijgekomen. “De nieuwe hoodies zijn echt een succes, de pasvorm is heel goed en de stof zit heel comfortabel. Ik verkoop ze erg goed en klanten waarderen dit nieuwe merk heel erg”, vertelt René.

Online bestellen populair

Online shoppen bij Outfit-S was al langer een waardevolle aanvulling op het fysieke winkelbezoek op Strijp-S. Nu de winkel regelmatig gesloten moest zijn vanwege de pandemie, vonden steeds meer mensen hun weg naar de online winkel. Daardoor is de omzet van de winkel nog op peil: “Ik verzorg nu dagelijks de online bestellingen waardoor klanten toch nog nieuwe outfits kunnen blijven shoppen”, vertelt René. René kijkt altijd even mee met de bestellingen, om te zien of klanten wel de juiste maat bestellen. “Onlangs bestelde een klant een colbert, waarvan ik weet dat ze klein uitvallen. Ik heb de klant toen gebeld om de maat te overleggen en toen hebben we en een maat groter besteld. Gelukkig paste die maat perfect, dus de klant was heel blij toen hij het pakketje ontving”, aldus René. Omdat René zijn assortiment en de pasvormen heel goed kent, krijgt hij weinig retouren, dat is goed voor de winkel, de klant én het milieu.

Persoonlijke service

Voor René staat het verlenen van persoonlijke service centraal in zijn werk, of dat nu online of in de winkel op Strijp-S is. Hij merkt dat klanten dat waarderen en dat hij daardoor nog een mooi aantal bestellingen krijgt dagelijks. “Misschien is de toekomst wel dat ik steeds meer online ga verkopen, en dat de winkel een mooie aanvulling daarop vormt. Ik ben heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen”, vertelt René.  Uiteraard verheugt René zich op de heropening van de winkel, waardoor hij uitgebreider kan adviseren en toch makkelijker persoonlijk contact heeft.