Resultaten
ma 27 jan 2020

Enversed groeit naar tweede locatie in Nederland

Enversed is inmiddels een goede bekende op Strijp-S met het drukbezochte Virtual Reality Center op de zevende verdieping van Het Veem. Jamie Eussen is sinds 2,5 jaar Chief Operations Officer van de entertainmenttak van het innovatieve bedrijf en vertelt over hoe het met Enversed gaat en welke toekomstplannen er zijn.

Nieuws van Enversed

“We hebben leuk nieuws, we gaan uitbreiden naar een tweede locatie in Nederland. In het derde kwartaal van 2020 openen we een vestiging in Kerkrade in het Leisure Dome”, vertelt Jamie met trots. Dit entertainment center zal gericht zijn op zowel bedrijven als consumenten. Op deze locatie zal zowel op de Nederlandse, Vlaamse als de Duitse markt gericht worden en zijn meer mogelijkheden voor eigen horeca, waardoor Enversed de potentie van hun bedrijf alleen maar groter ziet worden.

Samenwerken op Strijp-S

Enversed werkt veel samen met andere bedrijven op Strijp-S. Bijvoorbeeld met Brouwerij Het Veem, mensen kunnen een combinatie van een VR-ervaring en een bierproefplankje boeken. Enversed werkt ook samen met Stories in de Apparatenfabriek op het gebied van lunches, catering en borrels. Met diverse ondernemers wordt samengewerkt om mensen een bijzondere ervaring op Strijp-S te geven.

Grootste ontwerpopdracht

Enversed is hard gegroeid in Eindhoven, het is zowel met het Virtual Reality Center als de designstudio. Bedrijven weten Enversed inmiddels goed te vinden voor bedrijfsuitjes en teambuilding, maar ook voor ondersteuning bij de toepassing van VR in hun bedrijfspraktijk. "Onlangs hebben we onze grootste ontwerpopdracht tot nu toe afgerond. Voor een interactief museum in Estland hebben we acht VR-Simulatoren opgeleverd die de hoofdmoot van het museum vormen”, geeft Jamie aan. De tentoonstelling laat zien hoe mensen aan het begin van de 19e eeuw dachten dat de wereld er anno nu uit zou zien. 

Bedrijven actief met VR

Enversed en de hardwarefabrikanten hadden verwacht dat VR meer in de thuissfeer gebruikt zou worden, er is echter nog best veel weerstand bij het grote publiek. Bedrijven daarentegen zijn heel actief met VR, bijvoorbeeld op het gebied van trainingen. “Bedrijven gebruiken het voor meer dan alleen architectuur of marketing en sales, ze zetten het steeds meer echt nuttig in omdat er ook steeds meer kan”, geeft Jamie aan. De headsets worden steeds beter, de kennis van software wordt steeds beter en de menselijke reactie daarop. 

Meer dan leuke games

Jamie legt uit dat het niet meer voldoende is om leuke games aan te bieden. Met een leuke game alleen kan Enversed onvoldoende scoren, je moet meer elementen toevoegen om succesvol te zijn in de VR-markt. "De VR-escaperoom is een grote trend, die een extra dimensie biedt ten opzichte van de fysieke escaperoom. Bij ons kan je er met vier man tegelijk in. En in toernooivorm kan je met 14 man tegelijk racen tegen elkaar. Erg leuk!”, aldus Jamie.