Resultaten
do 17 dec 2020

De Social Media Coach Mark en Ingèr maken merken persoonlijker via social media

Ondernemers én partners Mark Westhovens en Inger Vierhout wonen en werken op Strijp-S met een duidelijke missie: merken en ondernemers inspireren om meer hun menselijke kant te laten zien op social media.

Vooral door via social media naast zakelijke berichten ook persoonlijke dingen te delen van de mensen die het merk maken. “Mensen volgen mensen. Door een merk menselijk te maken creëer je echte verbinding met je merk. Wij helpen merken om hun verhaal op een menselijke manier te vertellen, via social media”, aldus Mark.

Ondernemerschap op Strijp-S

Voor Mark en Ingèr stond wonen en werken vanuit Strijp-S al lang op de wensenlijst. Toen ze eenmaal op Strijp-S woonden merkten ze dat de omgeving precies paste bij hun ondernemende ambities. “Hier hebben we alles wat wij nodig hebben om optimaal te presteren als ondernemers. Het gebied ademt ondernemen, het is voor ons de ideale combinatie tussen Brabantse gezelligheid en ambitieus ondernemerschap”, aldus Ingèr. Ook privé voelen ze zich erg thuis op Strijp-S door de goede horeca, sportfaciliteiten, ontspanning en de natuur dichtbij. “Iedereen is hier bezig en in beweging, daardoor word ik ook in de actiemodus gebracht”, vertelt Mark.

Verhaal van de ondernemer

Mark en Ingèr hebben ieder een eigen onderneming en hebben samen het bedrijf Social Media Coach waarin ze ondernemers coachen en helpen om online goed zichtbaar te zijn. Ze helpen om het verhaal van de ondernemer te vermarkten, vooral via social media. “We zorgen ervoor dat ondernemers social media leuk gaan vinden en dat ze er goed in worden, zodat ze het effect ervan gaan merken in hun dagelijkse werk”, vertelt Ingèr. Mark en Ingèr zijn zelf gestart als influencers en hebben de nodige ervaring opgedaan in het bouwen van een merk met een hechte achterban van meer dan 10.000 volgers op social media. Deze ervaring zetten ze in voor andere ondernemers die daarin ook stappen willen maken.

Persoonlijke verhaal van merk

“Het kwam vaak voor dat wij promotie deden voor een merk, en dat we onze volgers dan doorstuurden naar de social media accounts van die merken. En dat volgers dan teleurgesteld afhaakten, omdat die accounts het verhaal van het merk niet goed vertelden”, aldus Mark. De fout die veel bedrijven maakten was om de producten en diensten te veel op de voorgrond te zetten, terwijl mensen juist op de persoonlijke kant van een merk af komen. Wij helpen bedrijven om vanuit de kracht van hun merk, persoonlijke verhalen te delen via social media. Waardoor er een blijvende connectie ontstaat tussen de volgers en het merk”, aldus Ingèr.

Strategiesessie

De dienstverlening van de Social Media Coach start met een strategiesessie waarin Mark en Ingèr in het verhaal van het merk duiken. Als dat verhaal goed boven tafel is gekomen vertalen ze dit in een aantal rubrieken die gebruikt worden om content te maken. De Social Media Coach ondersteunt ondernemers vervolgens in een traject van drie maanden om dit verhaal op een goede manier in de marketing van het bedrijf te verwerken. “Wat voor een bedrijf heel vanzelfsprekend is, is voor de doelgroep juist heel waardevol om te delen. Soms durven ondernemers ook dingen niet te delen of moeten we ze over een drempel heen helpen. Als ze eenmaal persoonlijke dingen gaan delen, merken we dat ze echt enthousiast worden en veel meer effect hebben”, aldus Ingèr. Momenteel richt De Social Media Coach zich vooral op kennisondernemers, zoals coaches. Ze helpen die coaches om online meer connectie te maken met hun (potentiële) klanten.  

Meer info over Mark en Ingèr via hun website: desocialmediacoach.com