Resultaten
di 11 feb 2020

Be Coco helpt ondernemers hun verhaal te vertellen

Femke van Houts helpt ondernemers om zichzelf en hun onderneming krachtig zichtbaar te maken door middel van branding. Ondernemers worden door haar geholpen om het verhaal achter de onderneming naar boven te halen en vervolgens te delen via online en offline media.

Femke werkte de afgelopen jaren als fotograaf en zet nu naast fotografie ook haar marketing- en communicatie ervaring in om ondernemers verder te helpen. Het bedrijf van Femke heet Be Coco en is gevestigd in Microlab.

Social Media niet heilig

Femke is zelf heel actief via social media om haar doelgroep te laten zien hoe branding precies werkt. Ze deelt dagelijks haar ervaringen en tips via Instagram stories en krijgt daar veel positieve reacties op. Social media is volgens haar echter niet heilig. “Staar je niet blind op social media. Het gaat erom dat je weet wie je bent en wat je verhaal is. Vervolgens kijk je naar de beste manieren hoe je dat verhaal kan delen, zowel offline als online”, geeft Femke aan. Uiteraard volgt ze zelf actief de trends op het gebied van online marketing. In haar trajecten neemt ze echter alle beschikbare communicatiemiddelen mee.

Kleine stukjes delen

Als we Femke vragen waar ondernemers vooral tegen aanlopen bij marketing en branding vertelt ze dat haar klanten niet goed weten wat ze online kunnen laten zien dat interessant genoeg is voor hun doelgroep. “Mensen denken veel te groot, een klein stukje van jezelf laten zien over je persoonlijkheid kan al veel effect hebben”, vertelt Femke. Ze adviseert ondernemers om te beginnen bij het begin, waarom vind jij als ondernemer jouw product of dienst zo leuk? Of de reis die jij persoonlijk als ondernemer hebt doorgemaakt, is ook interessant voor mensen om te delen. “Soms kan je ook iets van je persoonlijke leven delen, maar dat moet dan wel een positieve associatie met je zakelijke merk hebben”, aldus Femke.

Niet perfect

Femke adviseert ondernemers om het hele verhaal in kleine stukjes op te delen, en dus niet het hele verhaal in één keer te delen. Alles bij elkaar maakt het een eigen, compleet verhaal van de ondernemer. Femke start altijd met een Brand Storysessie waarin ze vanuit het doel van de ondernemer tot een slimme strategie komt, samen met de ondernemer. “Ik werk veel met vrouwelijke ondernemers die zichzelf niet durven te laten zien. Mijn doel is dan om te bereiken dat ze het niet meer spannend vinden om zichzelf te laten zien”, aldus Femke. Femke helpt ondernemers ook om video’s te maken en heeft daarbij een goede tip: ”Probeer niet perfect te zijn op video of een perfecte video te maken. Er mag best een foutje in zitten, dat is juist leuk en maakt de video echt”.

Trots op Strijp-S

Omdat Femke al jarenlang als fotograaf actief heeft ze inmiddels bijna elke steen op Strijp-S wel gefotografeerd. “Als ik met klanten op Strijp-S kom ben ik iedere keer weer trots dat ik hier vandaan kom. Voor mij is dit het mooiste stuk Eindhoven. Bijvoorbeeld het zebrapad bij Het Veem vind ik erg mooi om te fotograferen, en het licht onder de leidingstraat is prachtig. Ook op een donkere dag kan je daar mooie foto’s maken”, vertelt Femke.

Check haar Instagram account om te zien wat Femke op Strijp-S doet, en tips te krijgen hoe je een verhaal kunt delen.
https://www.instagram.com/femkevanhouts