Resultaten
di 15 okt 2019

Bulthaup op Strijp-S: in gesprek gaan en nieuwe verbindingen leggen

Binnenkort opent bulthaup keukens op Strijp-S een speciale locatie. Geen nieuwe showroom waar je keukensystemen kan bekijken maar een plek waar bulthaup in gesprek wil gaan met mensen, verbindingen wil leggen, nieuwe creatieve ideeën tot stand wil laten komen en de waarden wil laten zien waar bulthaup voor staat.

Familiebedrijf uit Duitsland

bulthaup is in 1949 ontstaan als familiebedrijf en heeft zich in die 70 jaren ontwikkeld tot een sterk premium keukenmerk uit Duitsland met eigen productie. De focus ligt op moderne keukens met een DNA uit de Bauhausstijl (academie voor kunst en architectuur). Gerd Bulthaup ging de samenwerking aan met Otl Aicher, een toonaangevende Duitse grafische vormgever. Hij ontwierp de pictogrammen van de diverse sporten van de Olympische Spelen, het logo van Lufthansa maar ook het logo van Bulthaup. Ze waren samen revolutionair in de ontwikkeling van de moderne keukenwereld door onder andere als eerste het keukeneiland te introduceren, vele innovaties volgden.

Verbinding tussen ambachtelijkheid en vormgeving

Vanaf het eerste begin staat bulthaup voor kwaliteit, eerlijke materialen en passie bij de uitwerking van details. Ze zien keukens en leefruimtes als plaatsen waar mensen elkaar ontmoeten, zich ontspannen en zich thuis voelen. Keukens vormen een plek waar de mens creatief kan zijn en kan ervaren hoe heerlijk het is om met eigen handen iets tot stand te brengen. bulthaup creëert een plek waar we met alle zintuigen kunnen genieten waardoor keuken- en leefruimtes ontstaan die het leven veraangenamen.

13 exclusieve partners in Nederland

In Nederland werkt bulthaup met 13 partners. Zij werken exclusief met bulthaup samen. De partners zitten verdeeld over de grote steden. bulthaup Nederland biedt ondersteuning op het gebied van marketing, customer service aan de partners. Met binnenkort ook de opening van een nieuwe showroom in Eindhoven. Op de Sint Jorislaan opent bulthaup binnenkort (december 2019) een showroom waar producten en oplossingen voor keuken- en leefruimten te zien zijn.

Tijdens de Dutch Design Week opening speciale Bulthaup vestiging op Strijp-S

Daarnaast opent bulthaup tijdens de Dutch Design Week een speciale locatie op Strijp S, op de Torenallee 80, waar de nadruk ligt op verbindingen maken en op de kernwaarden van het merk. De opening vindt, tijdens de Dutch Design Week, plaats op 19 oktober. Ze roepen fooddesigners, architecten, interieurarchitecten, projectontwikkelaars, investeerders, media en creatieve mensen op om met bulthaup in gesprek te gaan, nieuwe verbindingen te leggen, nieuwe concepten te bedenken en samen nieuwe ideeën te genereren om samen verder te komen.

Table Talks voor inspiratie en verbinding

bulthaup wil een platform bieden aan mensen die de waarden van bulthaup delen. In de ruimte staan tafels ontworpen voor ‘Table Talks’ waaraan gesprekken plaatsvinden die inspireren en verbinden. De gesprekken worden als podcast opgenomen en gedeeld. Publiek wordt uitgenodigd om over bepaalde onderwerpen mee te discussiëren. bulthaup roept op tot bezinning op de essentie: de levensmomenten die er werkelijk toe doen, de omgang met elkaar, de leefgewoontes en behoeften van de mens. Koken en genieten als een communicatieve bezigheid.

Meer informatie en het programma voor de Dutch Design Week op: https://bulthaup.com/nl-nl/ddw