Resultaten
wo 19 dec 2018

Siki, een bijzondere kinderkledingwinkel in de Urban Shopper

Onderscheidende en stoere kinderkleding in Urban Shopper

In Urban Shopper zit een bijzondere kinderkledingwinkel Siki. Esther van Kraaij is eigenaresse en startte met haar winkel omdat ze weinig leuke en aparte kleding voor haar eigen kinderen (met name voor haar jongens) kon vinden. Siki was de allereerste winkel in de Urban Shopper 5 jaar geleden. Nu groeit haar winkel door met een urban assortiment…wat is het verhaal hierachter?

Verrassende merken van kleine labels

Esther houdt niet van spijkerbroeken en bloesjes voor kinderen. “Het moet lekker zitten, zodat kinderen er in kunnen bewegen en spelen, de kwaliteit is belangrijk en het mag sprekend en onderscheidend zijn”, legt Esther uit. “Ik heb met name kleding voor kids tussen de 0 en 16 jaar, een beetje stoere kleding, skate en urban-stijl. Vooral voor jongens en stoere meisjes, verwacht hier geen prinsessenjurken.” De tienerlijn doet het erg goed maar ook de slofjes, baggy broeken en joggingbroeken zijn de hardlopers.

Niet commercieel, wel een enorme drive

De keuze voor de labels en soort kleding wordt op gevoel gemaakt. “Ik ben niet met trends bezig. En vaak vind ik iets niet mooi wat wel door mijn leveranciers wordt aangeraden omdat dit commercieel goed zou moeten lopen. Maar dan neem ik het toch niet”, vertelt Esther. Ieder seizoen wordt de collectie met modelletjes op de foto gezet. Zo worden de labels gecombineerd en creëert Siki haar eigen stijl. Het voelt goed als klanten zeggen dat ze een geweldige collectie heeft en dat ze fijn geholpen worden. Ook dat de kleding goed blijft. “Die positieve feedback en complimenten…daar doe je het voor.”

Groei met een vaste klantenkring

Siki Kinderkleding draait goed en haar klantenkring is enorm gegroeid. De meeste klanten van haar eerdere winkels op de Geldropseweg en de Hoogstraat heeft ze nog steeds. En die kinderen groeien ook weer mee. Maar ze heeft ook veel klanten uit andere steden, expats, mensen uit België en Duitsland. De komst van vele bedrijven, woningen en het Sint Lucas bracht leerlingen, docenten, omwonenden en werknemers naar Siki. “Ik ben eigenlijk wel weer op zoek naar uitbreiding want ik groei uit mijn huidige jasje,” zegt Esther. Ze past goed bij Strijp-S en hoopt dat ze meer ruimte kan krijgen. “Als ik in de Urban Shopper nog kan groeien en we hebben hier zo’n 3 tot 4 grotere concepten dan versterken de winkels in het winkelconcept elkaar nog meer.”

Betrokkenheid personeel en persoonlijk contact met leveranciers

Esther werkt zelf circa twee dagen in de week en twee weekenddagen per maand. Haar medewerkers draaien de overige winkeluren. En ze betrekt haar personeel ook bij de inkoop van haar kleding want ze vindt het belangrijk dat zij ook die verantwoordelijkheid nemen. “Gelukkig zitten we vaak op één lijn en weten we altijd weer de juiste kleuren en labels te kiezen.” Met de leveranciers is er een goed, persoonlijk contact en ook de kleinere labels krijgen bij Esther vaak een kans als de stijl en het gevoel goed is. “Een vriendin uit Amsterdam tipt me nog wel eens. Daar durven ze toch net wat meer dan in het Zuiden,” lacht Esther. “Mijn klanten op Strijp-S zoeken net iets anders. Ze zijn vooruitstrevender, denken en zoeken naar het Amsterdam Jordaan gevoel.”

www.sikiwebwinkel.com | www.urbanshopper.nl