Resultaten
wo 31 mei 2017

PERSBERICHT: Prijsuitreiking Condo Prijsvraag

Sint Trudo maakt op de Dag van de Architectuur, zaterdag 17 juni 2017, de winnaar be-kend van de Condo Prijsvraag. De prijsuitreiking gaat gepaard met een lezing over het Nieuwe Wonen van ontwerper Jurgen Bey.

Aanleiding van de prijsvraag is de bouw van de Condo-toren op Strijp-S, met compacte en daarom zeer betaalbare leefruimten van ongeveer 50 m2. 37 inzenders ontwierpen een ruim-telijke installatie voor de condo’s, die ruim, luxe en innovatief wonen mogelijk maakt.

Prijsuitreiking
Sint Trudo wil het denken over betaalbaar en innovatief wonen een stap verder te zetten en nodigt daarom Jurgen Bey uit om tijdens de prijsuitreiking zijn visie op het Nieuwe Wonen te geven. Fenomenen als de deeleconomie, globalisering, digitalisering en een meer intensief gebruik van de publieke ruimte vragen om een radicaal andere kijk op de woningbouwopgave.

Datum: zaterdag 17 juni 2017
Tijd: 14.00 – 16.00 uur
Locatie: Natlab - Kastanjelaan 500 - Eindhoven (Strijp-S)
Vrije toegang

Genomineerde projecten
Uit 37 inzendingen koos de jury de volgende 5 genomineerde ontwerpvoorstellen. De pro-jecten zijn in een compacte tentoonstelling te bezichtigen tijdens de prijsuitreiking.

Change the scene: Theo Franken (IAA Architecten). Teamleden: Marko Matic, Umut Türkmen en Jochem de Jongh

CORE-living: Tim de Graag. Teamleden: Mark Gijsbers

Ilse & Oscar: Branka Vuksanovic. Teamleden: Monique Luttikhuis en Una Duric

Wonen in een stedelijk fort: Riemer Postma (nieuwe architecten). Teamleden: Joep Wind-hausen, Roderik van der Meulen, Nico Leferink

Z Condo: Joris Gesink (JSQ Studio). Teamleden: Sebastiaan van Heusden en Quinten Boumann

Jury
De jury bestaat uit: Jurgen Bey, hoofd van Sandberg Instituut en ontwerper Studio Makkink & Bey (juryvoorzitter); Pieter Buijs, bewoner van Strijp-S; Marcel van Dooremalen, senior advi-seur beleid en strategie Sint Trudo; Jarrik Ouburg, architect HOH Architecten en Fellow Aca-demie van Bouwkunst Amsterdam; Lonny van Ryswyck, ontwerper Atelier NL (Trudo Lab); en Anne van Strien, Ruimtemaker bij BEECKK Ruimtemakers (Trudo Lab).

Vervolg
Sint Trudo is voornemens het winnend ontwerp uit te voeren.

Dag van de Architectuur
Op de Dag van de Architectuur vindt er in Eindhoven een mooi programma, boordevol excur-sies plaats (o.m. naar TUe Campus, Student Hotel en Space-S). Kijk op de website van Archi-tectuurcentrum Eindhoven en zet zaterdag 17 juni geheel in het teken van architectuur: www.architectuurcentrumeindhoven.nl

Achtergrondinformatie pers
Voor meer informatie: communicatie@trudo.nl. Alle genomineerde projecten zijn op de website te bekijken: www.condoprijsvraag.nl.