Resultaten
do 21 feb 2019

Intelligentia gaat verhuizen en komt met vernieuwend concept

Medio maart opent Intelligentia haar deuren op een nieuwe locatie aan de Leidingstraat 27 op de hoek bij het Ketelhuisplein. Met een vernieuwend concept onder een nieuwe naam, Intelligentia Taste Rooms, gaan klanten in verschillende en verrassend ingerichte ruimtes een unieke beleving ervaren met ijs, cocktails, thee en koffie. Met focus op aandacht en kwaliteit wordt een droom van Björn en Sabine werkelijkheid.

Beleving koppelen aan bewust proeven

Op de nieuwe locatie zijn verschillende ruimtes aan specialismen van eten & drinken gekoppeld. De belangrijkste ruimtes zijn de ‘Frozenroom’ en het buitenterras waar speciale en aparte smaken ijs worden geserveerd en klanten ijscocktails kunnen bestellen, waarbij exclusieve en alcoholische dranken worden gemixt met ijs.

Overdag wordt in de ‘Wonderroom’ speciale ‘afternoon’ thee uit Taiwan, ‘Formocha’ geschonken en in de avond wijn, cocktails en drankjes. In de ‘Liquid Room” wordt koffie van ‘Single Estate Coffee Roasters’ geserveerd; Daarnaast is er een ‘Fanroom’ waar artikelen worden aangeboden, zoals bijvoorbeeld speciale bonbons zodat klanten thuis het Intelligentia gevoel kunnen ervaren. Bij de ‘Experienceroom’ kan je je als volwassene weer even onbevangen in een ballenbak uitleven.

We maken alles zelf

Bij Intelligentia Taste Rooms wordt alles zelf gemaakt. Van het ijs, tot chocola tot patisserieproducten. Als horecaman weet Björn Cocu veel van wijn en cocktails maar ze gaan nu ook serieus aan de slag met thee en koffie. Zo is Björn getraind door Amanda Yiu, eigenaar van Formocha Thee, wiens thee aan menig sterrenrestaurant wordt geleverd. Met de koffie van Single Estate heeft Intelligentia één gezamenlijk doel en dat is elke dag mooie koffie maken. Maar dan wel koffie van bonen die via Direct Trade worden betrokken bij de koffieboeren. Duurzaam, eerlijk en transparant. 

To make you feel like a child again

De sfeer bij Intelligentia Taste Rooms gaat een belangrijke rol spelen om de beleving uit te vergroten. Elke ‘room’ heeft een eigen kleur en ze gaan de sfeer wat extremer maken en de klanten verrassen waarbij ook met geur gewerkt zal gaan worden. Met geuren wordt een directe reactie aan een herinnering gekoppeld en wordt een gevoel van herkenning gecreëerd. Ze verwachten dat veel mensen foto’s en selfies gaan maken omdat de verschillende ruimtes haast een surrealistisch beeld vormen. Het thema ‘Alice in Wonderland’ komt daarin terug waarbij het ‘Witte Konijn’ als terugkerend en herkenbaar figuur wordt gebruikt. Meer aandacht voor de gast, meer beleving en onbewuste herinneringen ophalen. Vernieuwing wordt hier in de praktijk gebracht!

Verrassend voor iedereen

Uiteraard wordt er nog steeds het heerlijke ijs verkocht bij Intelligentia Taste Rooms. Met straks ook een speciale ‘fast lane’ waar je sneller wordt geholpen en verrast wordt met twee of drie bolletjes ijs waarbij de keus gemaakt wordt door de ijsadviseurs van Intelligentia. Met een team van totaal zes fulltimers en twintig parttimers hebben ze veel specialisten met elk hun eigen vakgebied in huis. Intelligentia Taste Rooms is straks het hele jaar open. Medio maart wordt de ‘Frozenroom’ en de ‘Liquidroom’ geopend; de ‘Wonderroom’ gaat in mei open. Op donderdag-, vrijdag – en zaterdagavond vanaf circa 20.00 uur worden de cocktails gemaakt, de High Tea op vrijdag, zaterdag en zondag en één keer per maand is er op 

woensdagmiddag een kindermiddag. Strijp-S heeft er weer iets moois bij waar aandacht, kwaliteit en beleving hoog in het vaandel staan.

facebook.com/intelligentiaice | www.intelligentia.nl